Köttets lustar

Tro om maken varit för länge i Argentina trots allt. I går släppte jag iväg honom på affären utan övervakning. Hem kom han med nästan bara kött. GRILLA! 

I dag var vi dit och kompletteringshandlade kaffe. Min frälsningssoldat var på plats. Om jag förstod saken rätt var han där på lördagen för att han varit på begravning i torsdags. Annars är det oftast på torsdagar man hittar honom på plats. Jag är så full av beundran för den mannen. Trots att han själv tar sig dit med rollator och ser lite gammal och skröpplig ut hindrar det honom inte att göra det han tror på och en insamlingsinsats för dem som har det sämre. Av alla religiösa grupper är det nog de som gör mest gott för andra jag gillar mest. Jag menar de som bara bryr sig om sin egen salighet har jag lite svårt att känna samma sympati för. Slant i bössan, jo visst. Som barn minns jag att mamma kunde ge mig en slant för att hålla frälsis gryta kokande och en till FNL-bössan. Same, same but different eller nåt.

Kommentarer
Postat av: Bibban

Släppa maken till affärn utan nota...grrrr det går iiinte an...

Och du frälsningsarmen jag gillar dom ochså. dom står där och sjunger, gapar inte ut sitt ord och är påträngade. Dom bara finns där med sin gryta. Och bär sina kläder med stolthet..I like

Kram på lördaafton och hoppas det blir nått mer till köttet

Bibban

2009-05-02 @ 20:14:15
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: anne

Frälsis och FNL....Börjar på F?!?

2009-05-03 @ 07:17:34
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Herta

Din frälsningssoldat?

2009-05-04 @ 19:49:13
URL: http://hertabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0