Jo man flöjjer och far

Nu är jag hemma i min lägenhet vid fjällets fot en sväng. I morgon ska jag vara med en kollega på ett uppdrag och på fredag med en annan 20 mil bort. Det känns som om jag redan trivs en massa. Jag gillar att känna mig lite nyttig och bara jag kommer igång och kan göra lite nytta alldeles själv kommer det nog att bli ännu bättre. Kollegorna är trevliga, kaffet är gott, jobbet känns som något jag verkligen vill göra och som jag hoppas att jag kan bli bra på. Enda nackdelen jag kan komma på är nog just det att ju mer socialt det är IRL dess mindre tid för näthäng blir det men det får man väl ta.

Närig som jag är lyckades jag att bjuda in mig på middag hos en kompis i kväll. I morgon hos en annan. Måndagen och tisdagen fick jag middag hos vännerna utan för Sundsvall. Prima liv om ni frågar mig. En hel vecka med god middagsmat utan att behöva laga den själv. 

Kanske kommer det att bli så att jag kommer att vara lite mer ordentlig med att träffa familjen och vännerna när jag är här uppe vid fjällets fot i fortsättningen. När man är hemma hela veckan tänker man så lätt att man nog är piggare i morgon eller att man lika bra kan kvista förbi eller på en promenad en kväll sen. Jag hoppas verkligen att det blir så för jag har så många människor i mitt liv som är så bra att jag verkligen inte vill tappa bort dem. Kloka, roliga, godhjärtade mäniskor det är nog det bästa man kan ha.

Lilleman ska jag försöka få en fika med under eftermiddagen. Han ska på hallaballo med mösspåtagning sen på aftonen. I morgon ska visst betygen sättas och sen antar jag att hela tillvaron kommer att ramla fram i partystämning för honom.

Kommentarer
Postat av: Herta

"Vid fjällets fot". Nånting får mig att tänka på Bernhard Nord men jag förstår att Du inte befinner Dej riktigt så högt upp.

2009-05-27 @ 22:29:22
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: anne

Hallaballo? Han har ju halaballoat ända sedan i februari ju! Hela stan började ju när vi var där! Ingen ände på detta partande med andra ord!



Näthäng får du inte ge upp, inte för hela slanten i alla fall. Förslag i den riktningen avslås.

2009-05-28 @ 08:25:09
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0