Nyårsdag

Vad kan man säga om tantens nyårsfirande. Inte mycket. Inte blev det som jag tänkt mig men det tog sig de sista självande minuterna. Det är som det är med nyår. Lillaste Humlan ringde och meddelade meny så snålvattnet rann på modern som för sin del fått tacos. Inget fel på tacos men jag vill en gång om året få äta trerätters med linneservetter. Jag menar har man nu linneservetter ska man väl kunna få vädra dem en gång om år i alla fall. Ungdomspersonerna på plats tyckte annorlunda.

Lilleman hördes bara av med ett sms till "kära mor". Jag hoppas att de hade det bra i stugan där de var. Eftersom de skulle sova också långt från ära och redlighet (läses "kära mor") var det ingen mening att oroa sig över honom. Värre med dem som förlustar sig på lite halvlångt avstånd och med mobiler som påpassligt blir stumma eller får slut på batteri. Håjaja. 

Låter jag gnällig? Jo, men nu ska jag få kaffe och nu tror jag att alla fröjdande ungdomspersoner är där de ska så nu ska jag väl snart kunna sluta gnälla också. Maken har beställt kaffe på säng så det är väl bäst han får det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0