Vinterskor

Eftersom jag tror att jag snart ska flytta röjer jag så sakteliga ur lite garderober. Jag gör en del fynd ska jag säga. I en väska i en av hallgarderoberna hittade jag en massa mönster till Barbiekläder. Undras vad lilla Humlan skulle tycka om jag knåpade ihop en Barbiegarderob till henne. Äh, i det fallet behöver ni inte hysa någon oro. Det blir inget av med det. Det är för pilligt. Jag hittar en massa gamla skor också. Fula skor, utslitna skor och skor varit så obekväma från början att de aldrig gått att använda. Vinterskor som funkar denna vinter det hittar jag däremot inte.

Jag har hittat mina gamla curlingkängor. Dragkedjan är paj på höger och gummisulan har åldrats så att de fastnar igolvet bara man sätter ner dem en stund. Efter tolv års tjänst kanske det är dags att säga farväl till dem. Jag minns hur dyra de var och hur jag gruvade mig för att köpa dem men ser man till hur många vintrar de hållit är priset per säsong inte så värst högt. Så hittade jag mina vattentäta kängor med pjäxsnörning också. Det är toppen att där är ett vattentätt membran av varumärkeskyddad sort... för det är en gigantisk spricka i sulan.

Alltså måste här shoppas. Halvtunna stövlar är det inget fel på som så men det räcker inte för en vinter vid fjällets fot. Konstigt nog finns det lite pengar på lönekontot men inte kan jag bestämma vad det ska vara för vinterskor i alla fall. Jag tror jag måste ringa till min "personal shopper", min Humla. Hon vet säkert. Det brukar hon göra. Hon är suverän även på distansshoppingråd men det har en tendens att bli kostsamt. Hon unnar sin mamma allt gott i alla fall så länge mamma själv får betala.



Kommentarer
Postat av: Lena

Det finns så många jättesnygga, grova, pälsfodrade kängor att välja mellan nu så jag funderar också på att ge upp mina curlingkängor. Med tröga blixtlås och "klibbiga" sulor. Fast de var dyra för typ 18 år sen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0