Jorå så att men

Maken kom fram ordentligt men klockan hann bli närmare elva innan han var framme. Det kändes skönt att få en arm att somna på i alla fall, annat kan man inte säga. Jag vet inte om det beror på maken men jag har sovit bättre än sen den här rackarans förkylningen slog sina klor i mig. Antingen är det romantiken eller så handlar det om att jag så sakteliga håller på att bli frisk igen.

Av alla krångliga projekt jag kommit på att jag ska ge mig på tror jag nu att jag håller på med det fånigaste. Jag sömmar på en skjorta till maken. Egentligen ville han ha en i Ikeas gröna tyg med flodhästar på men den första (och fullt möjligt den sista också) prototypen är ett gammalt lakan. Men jösses så många delar det är på en herrskjorta. Och jösses så petigt det är för att det ska se ok ut. Och jösses så mycket billigare att köpa en skjorta färdig, bara mönstret kostade 82:-.  Ibland undrar jag på allvar om jag inte skulle sättas under förmyndare för riktigt klok det verkar jag ju inte vara. För övrigt vet jag inte om grönt med flodhästar passar bäst på pojkar under fem eller så, vuxna karln...

Kommentarer
Postat av: carina

Alltså din make han har smak han...

och för att inte tala om barnasinnet i behåll, fler såna skulle vi må gott av att ha.

Nu har jag fått ner stickmaskinen från vinden, ska bara leta i minnet hur man gör...........kan ta en stund...

2008-11-15 @ 14:11:10
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: lena

Är det kärlek som får oss att sticka och sy vad som helst till den vi älskar?

2008-11-15 @ 14:34:18
Postat av: Tanten

carina: Smak ptjaa, vad kan man säga? Jag har insett att man måste passa sig lite, trots allt valde han ju mig så jag ska nog akta mig för allt för kategoriska smakomdömen.



lena: Ja är det inte kärlek är det nog komplett vansinne. Stryk icke önskat alternativ.

2008-11-15 @ 14:40:53
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: carina

Här får du en länk till en sida där du får fria och "billiga" mönster...

http://www.burdastyle.com/

2008-11-16 @ 17:20:29
URL: http://sinneskatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0