Vuxenvåndor

Stackars den blivande studenten i huset. Hon gruvar sig för att ta studenten. När ho försvann genom dörren och hennes far frågade varför då sa hon att det kändes gruvsamt att ingen skulle komma att säga åt henne vad hon skulle göra på dagarna. Både fadern och jag anmälde oss genast. Jag provade med att säga till om en röj i klädkammaren men inte togs det emot med den tacksamhet det förtjänade inte. Märkligt!

Min alldeles egna snart student, Lilleman har inte gett uttryck för att några sådana våndor. Han kanske tänker lite mer som Pippi att han får säga till sig själv, på skarpen om det behövs, vad han ska göra. 

Maken och jag vi har varit hos bankens jurist och dryftat en massa vuxenvåndor. Hus, äktenskapsförord, testamenten och hu så mycket vuxet.

Kommentarer
Postat av: anne

Så vuxet, moget och förståndigt att ta itu med sådana saker, det är viktiga grejer det där.

2009-05-22 @ 18:13:13
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0