Oro i kroppen

Konstigt att det kan vara så mycket oro i en tantkropp som ändå är ledig. Jag vaknar inte när maken går upp men strax efteråt och sen är det svårt att somna om. Känns onekligen fånigt att vara morgonpigg och kvällstrött. Min inre tonåring suckar tungt och detta trams.

Snart är det bara en vecka kvar av det fria livet innan arbetsditot kallar igen. I morgon ska jag sätta mig på tåget och åka hem till stan. Lilleman ska får present och tårta. Han håller inte så hårt på det där med firande precis på dagen och har med åren blivit svårare och svårare att få ur en önskelista. Det var lättare när man kunde köpa Lego. Dessutom ska jag byta in bilen, spännande men lite otäckt. Det är väl som han sa på banken, det finns två sorters bilaffärer, dåliga och ännu sämre...

Biljoxandet ger mig hur som helst en snälling till min samling. Humlans kompis T som lovat städa ur den gamla och tvätta av den. Visst har han fått låna den några gånger på sistone när den ändå bara stått i garaget vid fjällets fot och jag varit här men det har den ju fått bensin för så jag tycker avgjort att han är en snälling. Han påstår att det finns en massa saker i min gamla bil. Hur har det kunnat bli så? Speciellt den där som lämnar grus och godispapper efter sig tycker jag kunde snabbskärpa sig.

Kompis T var förresten den ynglingen som i skinnställ stod och log mot mig på stationen utan att jag kom på vem det var. Jag hade inte sett honom sen Humlan flyttade och kopplade långsamt. En yngling i skinnställ, 20+, vältränad och med ett fördelaktigt yttre som ler mot mig som om han flirtar - gissa om tanten såg sig över axeln flera gånger efter en 19-års skönhet som han kunde ha menat att le mot egentligen eller nåt. Obegripligt var det till jag kom på att det ju var T som blivit vuxen karl.

Kommentarer
Postat av: anne

Det känns gott när unga, vackra män ler emot en. Även om det är i egenskap av en kompis mamma.

2009-05-07 @ 08:42:16
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Skogshuldran Titti

Vilken solskenshistoria!

Tänk vad ett leende kan göra för en hel dag!

2009-05-07 @ 09:15:05
URL: http://skogshuldran.bloggagratis.se
Postat av: TT

Mysigt!

Ibland när jag går och handlar med min 26-åriga son som är 190 cm lång och stilig får jag sneda blickar.

En liten dam på 155 cm som raggar unga killar verkar folk tro, hehe.

Spännande med ny bil, ska också komma till skott någon dag och sätta ut annons på min gamla diesel-pärla.

2009-05-07 @ 09:28:36
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Bibban

Ja men du va härligt..kan känna likadant med mina söner. Dom är så granna, tänk när dom tog studenten och alla kompisarna var uppklädda i kostym..vuxna på en gång och såååå fina så man grät. Kram på dej och tack för dina fina kommentarer hos mej

Bibban

2009-05-07 @ 10:06:30
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: Kattis

Hallå!

Det finns massa fina betongkrukor nuförtiden. Denna kommer nog direkt från en blomsteraffär.

Ha en fin dag. Nu är det lunch som gäller här.

KRAM

2009-05-07 @ 11:02:33
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Anki N

De e solen, ja som gör att man vaknar tidigt o inte kan somna om. Jag hoppar själv upp med tuppen vid sex och undrar ibland vad jag ska göra uppe då?!

Att gotta sig åt gulliga grabbar är ju gott. I den där ålderna är de så söta att se på!! Har ju 5 luar så man träffar en hel drös med vackra pojkkompisar. De är alltid så goa mot oss mammor.

Dax att byta bil, ja de är väl igentligen den sämsta affär man kan göra. Köpa bil. Så snart de rullat ut från försäljaren så sjunker de 30% i pris. Vi har SAAB, undrar om den äns skulle gå att sälja idag, i SAABkrisen. Tack o lov är det inte aktuellelt.

Ha nu en god dag.

kramiz Anki N

2009-05-07 @ 11:20:14
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0