Lite kallt men soligt

Än dräller jag i morgonrock. Kaffet är påsatt och maken är nog lite vaken. Dagen i dag hoppas jag blir ännu en i raden av dagar med en massa hemstök. Om vi lyckas flytta på en sjukling skulle vi kunna måla lite tak i ett sovrum framöver dagen. Där ska det sen upp tapeter och in med nytt golv. Så har vi ett nytt sovrum och kan dra igång med att fixa sjuklingens nya sovrum. 

Innan dess borde det tas ett stortag i makens fjolårsprojekt, lägga om trädgårdsplattor. Just nu är det fin sand överallt (inne också) och plattor i en hög där det borde vara uteplats. Kommer det igång sig ska det skaffas en ny trädgårdsmöbel. Med en sån på plats måste det upp nya markiser. Men innan man sätter upp nya markiser bör man byta fasaden i alla fall den på den soliga sidan av huset. Så fortsätter det i en oändlig rad av saker som måste göras. Saker som vi vill göra och saker som vi vill ska vara gjorda. 

I bland önskar jag att vi kunde trolla eller att någon sån där som på tv kom och råddade upp allt, men så är det ju det där att jag gärna vill få vara med och bestämma lite hur det ska bli...

Kommentarer
Postat av: TT

Nä, tänk att man aldrig liksom blir färdig, bara nya projekt hela tiden som trillar på.

2009-05-10 @ 17:17:10
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0