Klockan är ställd

05.30 ljuder alarmet. I morgon klockan 9.00 ska jag vara i Sveg och jag vill ha lite marginal för att åka vilse också. Mackenmacka får det nog bli även i morgon tror jag. Maken muttrar lite misslynt att jag inte är hos honom så mycket mer för att jag jobbar närmare och det kan han ju ha rätt i men än så länge är det faktiskt bara min andra vecka så lite svårt att veta hur det kommer att te sig tycker jag att det är.

Jag tittade in en sväng hos vännen Majros idag och jag tror att vi hade lite rätt när vi konstaterar att det nog kommer att vara skillnad i alla fall. Om bara vikariatet vill hålla i sig känns det som om det är ett jobb som det finns så mycket större förutsättningar att trivas med. Att känna sig nyttig, att ha roligt är faktorer man inte ska förakta när det gäller det egna måendet. Så trött och slut som jag var i vintras vill jag inte vara igen. Trots att jag inte egentligen gjorde så mycket var jag helt utmattad hela tiden. Så nedbrytande att veta att vi bara väntade på nedläggningen. När man dessutom kände sig illa behandlad och som om det jobb man gjort under en massa år inte var värt ett tack ens från arbetsgivaren, ja trött blev man. Av trötthet kommer ännu mer trötthet och till sist kändes det som att det mest bara var att dra plösen över sig så nere i skorna som vi var. Galghumorn hjälpte lite grand men...

Lite orättvist det där att gott humör och energi skapar mer gott humör och mer energi det är ju när man är nere och trött man skulle behöva hitta det lättast. 

Kommentarer
Postat av: anne

Inte ska han misströsta den gode maken, bara tänk vilken energi du kommer hem för att kuttra med! Han får nog se upp! :)

2009-05-28 @ 22:41:17
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Speja

Det där stämmer så väl, var finns energin när man som bäst behöver den? Kul att det känns bra nu. Ha en finfin helg!

2009-05-29 @ 10:41:55
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Fr J

Matteuseffekten lärde jag mig häromveckan att det heter."åt den som har skall varda givet..." mer roligt åt de som redan har och mer tråkigt åt dem som inte har, alltså.

2009-05-29 @ 11:05:09
Postat av: Daniel

Otroligt hur energi smittar av sej!

- bra att det känns bra!

2009-05-29 @ 12:38:30
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: anne

Så, hur var Sveg? För mig är Sveg något man kör igenom på väg till och från Funäsdalen.

2009-05-29 @ 15:56:40
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0