Jag gillar inte telefonen

Nu sitter jag här och väntar på ett samtal från en försäkringssäljare. Hon har ringt förut men har naturligtvis dolt nummer så jag kan inte ringa så att jag slipper vänta. Den goda konsumenten i mig kollar bilförsäkringar. Tid tar det minst sagt. Jag måste säga att jag är mer av en mailmänniska än en människa som tycker att det är praktiskt att ringa. Jag hatar att vänta på samtal, jag hatar att sitta i telefonkö, jag avskyr när människan jag söker är ute på vift. Jag blir på dåligt humör av telefoner.

Mail däremot, jag skickar en fråga och nästa gång jag kollar mailen har jag i allmänhet någon typ av svar. Förr i världen brukade jag skicka vykort till diverse människor jag sökte på telefon. Det funkade till både myndigheter, banker och försäkringsbolag. Hej! Jag heter, jag undrar och har sökt dig på telefon. Tjipp killevipp så hade man dem i luren med ett besked. Nu väntar jag alltså på en människa som jag inte ens vet vad hon heter. Innan jag riktigt vet hur jag ska ha det med försäkringen känns det inte som om jag vill ut på roadtrip även om bilen än så länge är reggad och försäkrad hos bilfirman. 



Kommentarer
Postat av: TT

Ja, försäkringar är en djungel jag inte orkar nysta i.

Eftersom allt via facket ligger i Folksam hamnar allt där, bara ringer deras gratisnummer och hojtar att jag vill ha bilen försäkrad.

Antagligen väldigt oekonomikst! :D

2009-05-11 @ 14:30:46
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: anne

Försäkring måste man ha, fast jag orkar då inte hålla på och jämföra, orkar inte sitta i telefonköer...

2009-05-11 @ 16:28:05
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Jag hatar telefoner, punkt slut.

2009-05-11 @ 19:29:46
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: anna

Det värsta med dagens säljare är att de vägrar skicka info per mejl, nej man får bara lyssan på telefon och så ska man säga ja. Jag har av princip vägrat köpa något om jag inte får läsa något skriftligt innan avtalet skrivs under, men det blir svårare och svårare.

2009-05-11 @ 19:56:50
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: ullisar

mitt försäkringsbolag har via sin hemsida en möjlighet att lägga in mitt telefonnummer och när jag vill bli uppringd. funkar asabra!



ps. va fint här är förresten! riktigt härlig bild och friska färger! jaa... nu blidde det töntigt men.. det är ju härligt och friskt här :)

2009-05-11 @ 23:28:13
URL: http://ullrika.se
Postat av: Dragana

Jag hatar inte telefonen, men håller med om att det är jobbigt att köa i telefon eller sitta och vänta på samtal som tar evigheter.

2009-05-12 @ 00:34:33
URL: http://iseedee.blogg.se/
Postat av: anne

Jag behöver maila dig i en omvärldsbevakar-privatspanarfråga...

2009-05-12 @ 08:08:08
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0