Humlan och hunden sover

Tanten sitter i sin nya morgonrock och läser bloggar. Tanten börjar tycka att det här morgonpigga är lite störande eftersom det medför en grym kvällströtthet. Jag har alltid hävdat att jag är en nattuggla men det funkar inte så längre. När jag nu fått denna award från Anne (som vanligt vägrar min dator att befatta sig med länkfix...) är det väl lika bra att jag säger som det är.



Lite svårt har jag att tänka ut till vilka jag ska skicka den vidare. Jag grunnar vidare på det under tiden som jag tänker på hur svårt det är att hålla sig till det. Speciellt i bloggosfären. Det ligger nåt i det gamla citatet skriv om en synål och nog är det någon enögd j-vel som tar illa upp. (Risk för felcitering föreligger men andemeningen är i alla fall rätt). Man balanserar på en slak lina där det enda som jag inte tror kan förorsaka sura miner någonstans är reflektioner över vädret. Vädret själv vet jag kan förorsaka en massa sura miner men det är ju en annan sak. 

Många gånger har jag tänkt att jag borde flytta den här bloggen. Flytta den så att jag skulle kunna skriva mer som det är. En del ska inte alls ut, det är inte det jag menar men trots att jag skriver en smula slarvigt här skriver jag mer ordentligt för er än jag skulle göra i en privat dagbok. Bara det att jag grunnat en liten smula på formuleringar och vad det var som hände egentligen känns som ett bra sätt att bearbeta och knata vidare. Får man då också en klurig fråga eller peppande kommentar kan det hjälpa en hel del mot gammalt ältande och jag kan gå vidare och älta helt nya grejjer. Eller så är det ju inte, men älta om det på ett lite nytt sätt kanske.

På Humlans staket sitter en söt fågel. Hur många tror att den sitter kvar om jag tar fram kameran?

Kommentarer
Postat av: Speja

Förstår det där resonemanget, jag blir jätteglad för awarder - uppriktigt glad - men har valt att inte lägga in dem på bloggen eller själv ge vidare.Jag nöjer mig att tacka så innerligt mycket. Lite knepigt, för de som ger awarder kan ju tycka att det är nonchalant...tja, ingenting får vara så där enkelt och lätt som man önskar. Ha en fin dag!

2009-05-13 @ 09:35:29
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: anne

Det är inte mycket som går upp mot nytt ältande när man börjar bli småtrött på det gamla!



Och du...De där enögda j-larna- dem skiter jag i! :)

2009-05-13 @ 16:33:27
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Irrhönan

Det där om fågeln... Nej, den sitter inte kvar. Det gör de aldrig! :-)

2009-05-13 @ 20:36:23
URL: http://irrhonan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0