Endast tanten är vaken

Huset sover. Diskmaskinen och jag snurrar. Det ser ut som om det kan bli en alldeles vacker dag idag igen. Samlar jag ihop mig till ett energiryck kanske jag orkar ladda tvättmaskinen också. Jag är inte ikapp efter resan än. Det verkar som om apparaten ifråga har fått vila helt under de två veckor vi inte var hemma trots att två tonåringar flitigt levererat tvätt till den. Både Lilleman och Humlan hann bli ganska bra på tvättsortering och tvättmaskinskörning redan innan de flyttade hemifrån. Jag tror att det handlat om att de alltid prioriterat självständighet före bekvämlighet även om det förvisso inte saknats det senare heller. Å andra sidan, vem vill inte ha det bekvämt?

Kommentarer
Postat av: anne

Men när det gått en tid, så är det inte bekvämt längre... Finns någon städ- och röjintresserad person som skulle vilja komma hit på besök tro? ;)

2009-05-01 @ 09:45:22
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Bibban

Ganska skönt att vara uppe alldeles ensam när ingen annan är vaken..gå å mysa för sig själv..de e gött de.

2009-05-01 @ 09:57:29
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0