Nervös

Ibland gör vi varandra så nervösa maken och jag. Maken han blir nervös när jag säger att jag ska slänga saker och maken gör mig nervös när han säger att vi ska åka förbi resebyrån. Man kan inte åka på solsemester i övermorgon om man har sitt pass och sina badbyxor i staden vid fjällets fot. 

Vilken himla tur att sista minuten resan han hade span på var borta redan tänkte jag men nu är han i gasen ska jag säga. Lilleman sa en gång om maken att han är en sån som driver skämt för långt. Det sa Lilleman när vi var i Hapsalu och åskan gick. Klart vi ska bada sa maken. Haha, sa vi. Det sa vi länge, ända tills karln faktiskt låg där i böljan grå. Man tror att han skämtar men tjippkillevipp har han drivit igenom en total vansinnighet.

Det visar sig så småningom hur det går med denna vanvettighet.

Kommentarer
Postat av: Lena L

Passa på och flyg iväg dit där åskan inte går. Snart är det fullt igen upp med CV, intervjuer och annat viktigt. Då kan du vara utvilad, solbränd och vacker.

2009-03-30 @ 22:39:59
Postat av: Daniel

Njut å koppla av!



Disken väntar hemma.

2009-03-30 @ 23:35:48
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: TT

Låter väldigt likt en man jag delar hem med.

2009-03-31 @ 09:07:47
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: anne

Är det något annat som hindra att ni far till södern än passet och badutstyrseln? Det är väl bara att åka och hämta!

2009-03-31 @ 11:17:00
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0