Man gör så gott man kan

Just nu sitter jag på tåget och låtsas allt vad jag kan att jag sysslar med viktiga och brådskande saker. På sätt och vis har jag rent av gjort det för jag har kollat jobbmailen och fått i väg ett svar på en fråga som kommit. Det är rätt skönt att ha lite fria arbetstider på et sätt men jag antar att det inte kommer att vara lika skönt när jag blivit varm i kläderna och får mer att göra. Än så länge är det i alla fall vansinnigt kul. Kul inte på det fnittrande viset utan kul att känna sig nyttig.

Kanske kommer jag att få ta mitt första egna "ärende" på fredag. I annat fall blir det på tisdag. Pirrigt känns det men det antar jag hör till och med tilltagande medelålder har man ju lärt sig att det inte skadar att vara lite nervös. Det går över, det mesta går över. Det är lite skönt att man har lite erfarenheter. Även viktiga saker blir lugnare när man har lite att falla tillbaka på. Det är inte så dumt heller att man insett att de flesta inte är så intresserade av just mina bortgöranden. De har så fullt upp med att bekymra sig över sig själva. 



Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Är så roligt att läsa att du trivs så bra!



Sv. Jo det är väldigt gott att ha en bra relation - viktigt för barnen. Även om det är 13 år sedan jag skilde mig från lilltösens och bonustösens pappa så har hon och jag kontakt minst en gång i veckan. Smolken är att det är tyvärr inte läge att bjuda hit deras pappa när de nu kommer hit. Han har ingen kontakt med någon av dem. Flickorna har verkligen försökt, var och en på sitt håll, genom åren men blir bara besvikna gång på gång.

2009-06-22 @ 19:21:47
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: anne

Så sant som det är sagt!



Men, som du säger, när du är varm i kläderna, är de fria tiderna putz weg! :)

2009-06-22 @ 21:39:54
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Mia

Skadar absolut inte att vara lite nervös, då gör man bättre ifrån sig. Lycka till!Kram

2009-06-22 @ 22:24:04
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

Glad för din skull..roligt att jobbet känns bra, och javisst..var och en har nog med sitt, det stämmer ganska bra. Och du ! jag har så lite hår så det var svårt med headbanget..hehhe

Kram

2009-06-22 @ 22:28:02
Postat av: Bibban

Från mej var det

2009-06-22 @ 22:29:46
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: marma

Lite pirr i magen är inte fel och med åren har man lärt sig att inte vara lika rädd för små misslyckanden som man var förr - sköönt!

Kramar/marma

2009-06-23 @ 12:34:47
URL: http://marmagda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0