Klanttant part two

Jag fick ju som sagt lämna bilen så att de skulle pussla in den fast de inte hade tid. Jorå, pling säger det i mobilen och det är herr J som påminner om att jag lovat fixa lift mellan Midlanda och Mittnabotåget. Jorå, utan bil... Snäll kollega lovar att rycka ut. Innan det riktigt hinner bli aktuellt ringer dock verkstaden och bilen finns att hämta. Mellan jobbet och verkstaden ligger ett bageri. Jag köpte en jordgubbstårta till denna verkstad. Jag tycker nog att de hade gjort sig förtjänta av det.

Sen gick det faktiskt bättre och nu är mina gruvsamheter på jobbet startade och bara att åka med och se vart det bär. En sak i taget. I dag är jag mer nöjd med mig än missnöjd. Sabla knepigt det där att jag kan känna mig så himla misslyckad en dag och som en så synnerligen förträfflig person en annan. Nu tror jag ju att detta är något som de flesta andra också lider av så det kanske helt enkelt ingår i det där att leva.

En sak som jag verkar kunna misslyckas med är att hitta telefonnumret till pensionatet i Prag där jag vill bo några nätter i augusti. Rackarns vad synd det är att mailadressen jag hade verkar ha gått ur tiden. Kanske kan mer detektivande hjälpa annars får man väl åka dit på vinst och förlust och i värsta fall bo i någon förort eller så. Det löser sig, det mesta brukar göra det. I alla fall är det så det känns idag.

Kommentarer
Postat av: Evilin

Vad söt du var som gav dem tårta.

2009-07-23 @ 19:59:55
URL: http://evilin.blogg.se/
Postat av: anne

Det är ganska spännande att aldrig helt säkert veta vad som komma skall, ännu häftigare är det ju att se tillbaka och fundera vad det blev av saker och ting (som du i vintras...). :)

2009-07-24 @ 10:10:16
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Annieverse

Ska du till Prag? Najs!!



Om det kan vara någon tröst växlar jag också hejdlöst mellan att vara typ världens klokaste och mest kompetenta människa till att vara ett i princip hjärndött ufo som knappt klarar av de enklaste göromål.

2009-07-24 @ 11:25:37
URL: http://annieverse.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0