I dag har jag varit dokumenterat nykter

Det är inte många gånger det är så. För det mesta slarvar jag bara runt och är nykter utan att det är dokumenterat men i dag blev jag stoppad av polisen utanför Sollefteå och som jag misstänkte var jag alldeles nykter. Konstigt det där jag har haft körkort i 27 år och jag har ju kört en del under den tiden och detta var bara den tredje gången jag stoppats för nykterhetskontroll. Ja, nu har det ju ingen betydelse för just mitt körande eftersom det aldrig skulle falla mig in att utsätta vare sig mig eller mina medtrafikanter för en tant som har druckit men visst är det egentligen lite väl sällan jag träffar polisen när jag är ute på vägarna. Bra att de varit ute i dag dock.

Kommentarer
Postat av: Tantti

Jag har blivit stoppad flera gånger. Har haft körkort i elva år och jag gillar inte att bli stoppad. Jag orkar inte blåsa i alkomätaren o tycker att det är pinsamt när polisen upprepar: Blås hårdare. Blås hårdare o väntar på att det ska ge resultat.

2009-07-29 @ 22:37:29
URL: http://www.trettioarskrisen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0