Vi provar

Anne ville också veta till följd av den enorma efterfrågan, några kommentarer har man kunnat tolka så kommer här det första receptet i Tantens kokbok.

"Partypudding"

1 pkt bacon
1 hackad gul lök
1 burk tonfisk
1 sked mjöl ( jag vet att jag är vag, jag går på känn)
1 skvätt mjölk (kan nog vara en dl eller två)
1 burk creme fraiche
ungefär ett halvt paket pasta (såsen är rätt lagom till 4 pers så pasta för 4)
italiensk salladskrydda
svartpeppar
persilja
riven ost

Börja med att koka pastan halvklar, kokar man den klar blir det inget tuggmotstånd alls efter turen i ugnen.

Strimla baconet och fräs det med löken i en stekpanna helst stor så att all gegga får plats (tanten gillar inte disk). När löken är genomskinlig i med tonfisken och mosa till den lite. På med mjölet och rör runt det och efter med mjölk så att det blir såsigt. Mer mjölk om pastan kokat kort tid. Så var det dags för creme fraichen och kryddorna. Låt det koka upp.

Lägg pastan i en smord ugnsform häll såsen på och toppa med riven ost.

Skjuts in i ugnen på en sisådär 200 gr och ta ut igen när den är gyllenbrun och ser god ut. Sallad till det skadar inte.

Jag inser att jag aldrig mäter speciellt noga men å andra sidan har det trots olika mängd kryddor varje gång bara blivit äckligt en gång och jag vet inte vad jag gjorde för fel då.

Kommentarer
Postat av: Annieverse

Den ska jag prova. Verkar inte vara alltför komplicerat, och ingredienserna har jag inte alls något emot. Dessutom är jag a sucker for ugnsrätter - sååååå smidigt.

2009-01-14 @ 18:52:36
URL: http://annieverse.wordpress.com
Postat av: anne

Perfect! partypuddingen ska testas! Jag gillar att sallad till inte skadar...Inget tvång alltså! :)

2009-01-14 @ 20:05:37
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: TT

Aha, det här ska testas!

Fast karlsloken äter ju inte tonfisk så jag får bjuda dottern vid tillfälle.

2009-01-14 @ 21:44:21
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: anne

Awarden regnar över mig och jag vill gärna dela med mig av den till dig! Se min blogg! :)



Mera, mera!!! Men jag skulle ju inte ha något emot att tjäna en hacka på detta bloggande, men misstänker att jag inte riktigt platsar i reklambloggbusinessen! Fast egentligen tillhör vi ju en extremt köpstarkt kundgrupp, kanske skulle det gå? Lyfta 80 000 8 månaden skulle sitta bra fint! ;)

2009-01-14 @ 22:20:19
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Evilin

Åh, vad finurligt, gott och lagom svårt det lät... Jag har ett problem dock! Tveksam till om du kan hjälpa med det, faktiskt. Det finns ingen creme fraiche i Argentina! Vad kan funka som ersättning? Eller, kan någon funka? Keso finns förresten inte heller, det är också lite bökigt med en del recept.

2009-01-14 @ 23:50:13
URL: http://evilin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0