Tummetott

Kan man väl säga om kursen. Inte vet jag men inte känns det som om jag lärde mig så mycket nytt. Kul var det i alla fall emellanåt. En del kollegor var på plats och efter tretton år kan jag väl säga att jag känner dem rätt väl. Jag kände liksom i luften hur det vibrerade när jobbarkompis A nästan inte kunde hålla tyst längre. En underbar kvinna vars barska yttre skrämt fler än en. Godhjärtad som få är hon men hon säger som det är. Det gör hon med hög och myndig stämma. Till sist kom det. En bister kommentar om att kanske arbetsgivare trots allt ville kunna sortera lite enkelt och få lite basfakta om de sökande. En stackars medkursdeltagare undrade hur hon kunde säga att arbetsgivare kunde tänka så. Ajajaj, hon har en del anställda också min kollega förutom att hon jobbar heltid hos oss och det sa hon. B han satt mest och redogjorde för den statistik han för över sökta jobb. Den är inte kul, fast det är rätt galghumoristiskt kul i alla fall. Han har ett excelark B och har järnkoll. 

På eftermiddagen var vi tillbaka på jobbet. Semmelätning och så var det ju förlovningen. Själv är jag skeptisk till monarkin rent allmänt men det är väl vackert med lite romantik. Även här haglar de bitska kommentarerna och skratten. Som jag kommer att sakna dessa människor! Fast det låter så floskelaktigt är det som en extra familj. Människor man känner och som man inte behöver göra sig till för. Människor man genomlevt tillräckligt mycket med kommer man nära så är det. När det dessutom är en samling galenpannor med sällsam humor och koll på det mesta. Glädje och sorg har det varit. Arga som bara den har vi varit. Det har smällt i dörrar och det har gråtits. Som vi har skrattat, bara på den här arbetsplatsen av alla jag varit på har jag hittat en kollega som bokstavligt talat skrattat så hon trillat av sin kontorsstol. Jag kommer att sakna dem! 

Kommentarer
Postat av: anne

Kanske skulle du komma hit och dela vinaren med mig!?!

2009-02-24 @ 18:39:28
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: TT

Märkligt vad man smälter ihop med en del människor...

2009-02-25 @ 15:42:23
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: carina

Vilken underbar del av dit liv och vilka erfarenheter du har med dig.

2009-02-25 @ 19:33:12
URL: http://sinneskatten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0