Tillbaka på tåget

På väg mot Stockholm. Redan klockan två ska jag sätta mig på tåget hem dock. Mycket tåg för lite sammanträde. Maken ska kliva på i Bollnäs och det blir en jämtlandshelg. Eftersom jag har lånat ut bilen till att flytta Majros alla små pinaler kommer vi att kunna räkna med hämtning på stationen. Det är lyx. I och för sig har jag i princip bara datorn att släpa på den här gången så det är inte på värsta viset. Ibland när jag kliver av tåget sent på kvällen och ska knata backen upp känns det trögt.

Så här pass tidigt på morgonen tror jag att jag skippar säljandet. Människorna verkar ha fullt upp med sitt eget. Mitt smyglyssnade ger vi handen att det denna morgon handlar mest om ledsna barn. Inget roligt alls faktiskt. Barn ska vara glada! Inte gråta över skolan och kompisar.

Kommentarer
Postat av: anne

Du utsätter dig för mycket tågresa du...Jag som inbillar mig att en ToR till Östersund ska få dotter & kompis att tiga med tanke på att de vill åka tåg läääänge.



Lycka till idag! Hoppas det går bra! Är det för "det egna" nu?

2009-02-13 @ 09:18:23
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0