Söndagen den 15:e

Dagen i går tillbringades hos svärfar och med en magnifik migrän. Den slog till i bilen på väg norrut och jag kan meddela att det inte är helt lyckat att känna sig ljuskänslig e solig februaridag i Jämtland. Med all snö blir det ljus när solen skiner. Mycket ljust! Nå det blev en tur på apoteket och sen låg jag på en soffa med en halsduk över ögonen, utom när jag behövdes som handräckning i köket. 

Varje tur till svärfar lämnar oss med funderingar kring äldre och mat. En titt på de dystra lådorna från Samhall gör en bekymrad. Undrar hur många undersökningar omkring äldre och deras kost som behöver göras innan vi kan inse att det bästa vore att skita i alla EU-direktiv kring mathantering och i stället laga mat på plats. Mat med smak, mat med doft och mat med sällskap. Undrar om vi inte kunde spara in en del sjukvårdsresurser på det också i förlängningen. Klart att människor i hans ålder går ner sig rätt fort om de inte får i sig tillräckligt med näring. När vi är uppe och det blir lite riktig mat lagad äter han med god aptit minst en normal portion, Samhalllådan delas ofta upp på två.

I dag försöker maken avsluta projektet tapetsera köket så den blir lite säljbar lägenheten. Själv ska jag se om jag hittar en bordsyta och klippa lite tyg på till en tröja åt en liten gullunge jag känner. 

Kommentarer
Postat av: anne

Vem tusan vill äta mat ur en låda dagligen? Inte jag. Dessutom blir ju lådmat extremt oätligt, klimpigt och skinnigt. Det är nog litet synd om svärfar.



Det var synd om dig med huvudvärken också!

2009-02-15 @ 12:42:22
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: TT

Usch för migrän!

Med det ljuset dessutom, stackare!!

Och stackars svärfar, det är inget bra land att bli gammal i det här.

2009-02-15 @ 14:45:21
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Annieverse

Ja fy fasen för Samhallslådorna, näringsvärdet måste vara nära noll. Jag blev också deppad av att se dem. Men min pappa, som fick dem efter att mamma gått bort, han tyckte de var alldeles förbannat delikata. Varenda en! Märkligt.



Hoppas du mår lite bättre.

2009-02-15 @ 18:17:22
URL: http://annieverse.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0