Kära lilla krumilur

Jag vill inte bliva stur. Näe, det vill jag inte. Jag sitter på tåget och smyglyssnar på folk i min ålder. Herre gud så trist de ser på livet en del. Ungdomar borde inte få roliga linjer på gymnasiet. Ingen ska tro att man ska kunna få ha roligt, lika bra att lära sig det från början. Ungdomar som är på besök hemma hälsar på sina vänner för mycket och verkar inte planera för hur de ska ta hand om sina föräldrar när dessa blir gamla. Hur ska dessa ungdomar kunna sköta snöskottningen från Nya Zeeland. Tja, det är ju ett problem förstås. Karln som muttrar värst ser ut att kunna skotta själv i en hel del år till dessutom kan jag säga efter att smyglyssnat mig till vad han jobbar med att om han lägger undan en slant nu när han har råd kan han nog betala någon för att få det gjort.

Det är något med den där gälliga felfinnar attityden som jag har svårt för. Visst det kanske inte är kul hela tiden livet men nog tror jag att det inte behöver vara så himla mycket grå vardag om man inte vill det. Dessutom vore det så himla fel om jobb kunde få vara en smula kul och utvecklande egentligen? Faktum är att i alla fall jag får mer gjort då. Dessutom unnar jag kidsen att ha lite kul under utbildningstiden. Baskunskaperna är viktiga men det finns plats för det andra också. Lillaste Humlan som gick en teaterinriktning tycker jag har haft glädje av den. Kanske blir hon inte skådespelare, hon verkar inte vilja det men nog har man nytta av att kunna spela lite teater ibland. Det är bara ett exempel.

Kommentarer
Postat av: Ttias

"gälliga felfinnar attityden"??

2009-02-05 @ 15:22:59
Postat av: Tanten

Ttias: Lustigkurre!

2009-02-05 @ 16:14:27
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: anne

Jasså, du har tjuvlyssnat nu igen...;)

2009-02-05 @ 21:18:02
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Ttias

Kunde inte motstå ett sån't upplägg...

2009-02-06 @ 07:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0