Omvänd jetlag och liftare

Märkligt nog har jag sen vi kom hem varit hiskeligt morgonpigg. Konstigt men inte helt dumt. Trots att vi kom i säng så sent har jag varit uppe och studsat en stund nu. Liftaren, maken och hans barn har gett sig i väg. Lillaste Humlan sover och jag ska snart ta mig samman och duscha. Liftaren hittade vi på E14 mitt ute i ingenstans dit han gått efter att blivit avsläppt av en tidigare lift. Till Uppsala skulle han för att fira Valborg med kompisar. Shorts hade han och när vi nått hit ner var det bara 3 (tre) grader varmt. Man kan inte ställe ut "ungar" på vägen den tiden och i den kylan. Rar verkade han vara och efter någon mil insåg Humlan och han att de hade en massa gemensamma bekanta så riktigt så modigt kanske det inte var som det lät i natt när jag skrev att vi lät honom bo här. När jag är ensam är jag nog ganska feg för att plocka upp folk men med tre vuxna i bilen känns det som att man begränsat risken en hel del. Annars är det märkligt det där med liftare, det verkar som de blir mer och mer sällsynta.

Kommentarer
Postat av: Speja

Ja, det blir väl så när ingen vågar plocka upp dem. Hoppas du får en riktigt fin Valborg!

2009-04-30 @ 09:48:29
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Daniel

Var vanligare förr men folk har ju blivit avskräckta av alla händelser, skräckisar osv.

2009-04-30 @ 10:30:01
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: marma

Nej, högst sällan man ser liftare numera.



Själv liftade jag en hel del som ung, men skulle definitivt inte våga nu - klok eller feg?



Varma valborgskramar/marma

2009-04-30 @ 11:12:30
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Lena L

Var man blåögt dum förr i tiden, när man liftade om busstiderna inte passade? Eller har det blivit fler bilburna dårar på vägarna? Du gjorde ju ett fint fynd vid vägkanten. Medmänsklighet gör livet värt att leva.

Jag hoppas du hinner komma i balans innan det nya jobbet börjar, inte dansa samba, rumba eller annat under arbetstid.

2009-04-30 @ 15:33:33
Postat av: TT

Ja, i dagens samhälle skulle inte jag våga lifta... se bara vad som händer ensamma tjejer som är ute och åker själva i bil, jag tänker på Caroline-fallet nyligen.

2009-04-30 @ 22:48:33
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: carina

Precis som du säger så ser man nästan aldrig liftare numera.

Jag tillhör den generationen som kunde lifta till jobbet.

Men idag undrar jag om nån skulle ta upp en tant på rymmen?

2009-05-01 @ 07:59:13
URL: http://sinneskatten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0