Mild oro

Är det inte så det brukar stå på hälsokostens paket med piller mot sömnsvårigheter och allmän stissighet. Jag vet inte jag men mild? Oro känner jag i alla fall. I dag ska jag på ett styrelsemöte och en halv anställningsintervju. Jobbarkompis B säger att det krävs tio för att få ett jobb... Sen hem till staden vid fjällets fot. Stöka lägenhet, lämna nyckel till mäklaren, fixa så att deklarationen har en suck att bli deklarerad, gärna hitta passet och lite kläder, träffa en pappaknapp, en Lilleman och en brorson med familj vore heller inte så oävet.

Makens rara dotter klev upp trots sovmorgon och skjutsade mig till tåget. Tåget var förstås försenat så hon hade gott kunnat få sova en stund till men det visste jag ju inte då och förresten är jag stissig. Maken säger att jag är smittsam och att han börjar putsa sig som en mus framför ormen som snart ska hugga. I morse innebar det att han vek tvätt som lika gärna hade kunnat vara ovikt tills vi kommer tillbaka men det är ju gjort nu.

Jag har just insett att jag aldrig varit utanför Europa. I går fick jag frågan om vad jag ville se i Argentina. Hur ska jag kunna veta det egentligen men visst känns det som om man måste komma till Samboronbon en afton i april om man ändå är i trakten även om makens äldre dotter säger att hennes svärsläkt bara skrattar och ruskar på huvudet åt det eftersom där inte finns något att se där. Tror jag det, det vet man ju att det är en by förutan gata...



Förresten skulle jag gissa att jag var där då 66 på Grönan och var lite sur över att de stannade alla karuseller. Var det inte 66 så var det säkert 67 i alla fall drog pappaknappen med mig många gånger där till Gröna Lund men bara när Evert Taube uppträdde...

Kommentarer
Postat av: Annieverse

Håller tummarna för dig idag!

Jag har varit utanför Europa, men aldrig på Gröna Lund.

2009-04-07 @ 09:58:41
URL: http://annieverse.wordpress.com
Postat av: Daniel

Tycker du ska komma till Finland istället å så tar vi tåget till ryssland - det e grejor det!

2009-04-07 @ 12:45:39
URL: http://danielfagerholm.webblogg,se
Postat av: Lena L

Ett underbart land med härliga människor, god mat och vacker natur, hav och höga berg, har jag hört Det är bara att ta för sig!

2009-04-07 @ 13:28:17
Postat av: anne

Klart där inget finns att se, men just därför! Och något litet skäl till varför det är så besjunget av oss svenskar måste det ju finnas!



Kom ihåg kameran bara!!!

2009-04-07 @ 15:36:06
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0