Latfredag

Gårdagen blev desto tuffare upp klockan fem för att packa i hop en väska. Jobba, jobba, jobba och sen iväg. Även i går vankades det gofika på jobbet. En trettioåring skulle firas och det var tårta för alla. Tårtan kom ganska kort efter min lunch med H och S på vårt thaihak. Lunchen där är sådan, att jag som måste ha varit stövare eller möjligen labrador i ett tidigare liv ganska nyligen, äter så jag blir andfådd. Lite tårta på det - jag utvecklar inte det där något närmare.

Sen satte jag mig i bilen och körde ner. Framme 19.11 enligt Agnes som visade mig en väg jag nog aldrig kört hit. Hon är lite kul på så sätt. Annars kan man ju tycka att det verkar rent onödigt med gps när man kör en sträcka man åkt så många gånger.

Väl framme ficka jag lite mat och lite rysk champagne som inhandlats på Talinturen. I går var det sex år vi började dejta så smått maken och jag. Ingen av oss hade nog tron då att det skulle bli som det blev. Vi var båda alldeles för nyskilda och tilltufsade av det för att ha siktet på ett riktigt förhållande. Så var det rätt mycket det där första halvåret. Vi träffades en gång i månaden så där men helt utan att planera för en fortsättning. Som det kan bli. 

I dag ska jag inte göra så mycket. Kanske tar jag mig ur morgonrocken så småningom men det känns långt dit nu.

Kommentarer
Postat av: anne

Din pappa har då hittat en fantastisk sysselsättning som säkert glädjer många.



Nej, inte tusan skulle jag förvänta mig att familjen skulle vara mitt totala centrum i tillvaron! Jag har så mycket som jag skulle vilja göra, framför allt skriva, att inte skulle jag lägga press på dem inte. Men att vara hemma skulle ju gärna förutsätta att det fanns $$$ att tillgå..



Smakade champagnen bra?

2008-09-26 @ 13:15:34
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0