Jag hann

Nu väntar jag på maken som lovat ta med lite föda. I med den så fort han kommer och så iväg. Man måste styrka sig för bilfärd och möbelkånk. Vi kommer nog att ta inlandsvägen och kommer nog att hinna bli präktigt trötta innan vi stannar för natten. Vägen förbi Noppikoski är inte så livad att det direkt stör. Vi kommer i alla fall att hinna älta både det ena och det andra. Sjukdomar, Argentinaflyttar och annat elände jag borde ha bränt lite bilmusik för att liva upp det när det blir för eländigt men det har jag inte hunnit.

Kommentarer
Postat av: anne

Panta rei, kan vi nog konstatera. Och att Orsa finnmarker är dötrista. Hoppas ni får en bra tur tillsammans! :)

2008-09-03 @ 21:37:52
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tanten

anne: Orsa finnmark är ett straff.

2008-09-04 @ 10:00:16
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Lena

Nu kom det som ett brev på posten, den oro du hyste för att ta ut ungar på strapatser dom inte är vana vid. Jag tänker på 10-åringen i Kvikkjokk, som fick sova ute ensam en natt i regn och kyla.

Det värsta av allt är att ingen larmade om hjälp förrän i skymmningen! I den kommun jag jobbat i fick alla förskollärare gå civilförsvarets "Hitta vilse"- utbildning. Efter 10, TIO! min. ska man larma om ett förskolebarn försvinner. Och barnen får lära sig vad man gör om man blir ensam i skogen. Jag försvinner nu från nätkontakter i 12 dagar, men jag hoppas det blir ett ramaskri över nonchalansen från den skolans lärare och rektor!

2008-09-04 @ 17:46:40
Postat av: Tanten

Lena: Visst är det eländigt men det är ju även det där mindre eländena som gör att man blir grinig över hela friluftsvansinnet.

2008-09-05 @ 08:18:25
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0