Intresseklubben kan få anteckna

Gardiner är väldigt mycket tyg. Långa sömmar som borde vara raka men som sällan blir det. Tacka vet jag små pluttiga barnkläder. Där hinner det inte gå så snett.

Annieverses kommentar på mitt "Grinig" inlägg fick mig att fundera mer på det där. Hur det egna humöret påverkar ens upplevelse av omgivningen. Jag jobbade en gång med ett par människor som alltid råkade ut för snorkiga och närmast elaka människor vart helst de vände sig. Var det inte på Ica så var det skattemyndigheten. Jag kan säga att man förstod efter ett tag hur det kom sig. Dels var det lite aviga människor men framförallt tolkade de allt till det värsta. Det som mycket väl för någon annan skulle passerat som ett skämt eller möjligen som ett försök till skämt kränkte dessa människor. Jag kan säga att de verkade inte ha det lätt.

Kommentarer
Postat av: anne

Smile, and the world smiles with you!



Jag har lyssnat på de som bara möter idioter överallt och ids inte ens kommentera.

2008-09-29 @ 21:19:58
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0