I afton PRO-dans?

Maken och jag var och handlade mat på hans lunch. Redan i början av rundan kände jag det. Parfym. Gucci - Rusch? kan det vara så den heter. En doft är det i alla fall som ofelbart lockar fram huvudvärk och som verkar helt omöjlig att dosera lagom av. Borta vid mejerikylen insåg jag att det var en dam 65+ som var den skyldiga. Maken fick tappert göra en inbrytning mot mjölken medan jag retirerade åt frysgondolerna till. Där stod en herre, i samma ålder som damen och valde bland de frysta grönsakerna. Även han luktade. På många meters avstånd kom rakvattenspusten. I rakvattnet fanns inte huvudvärksdoftämnet men det var i alla fall bara för mycket. Jag gillar lukta-gott, absolut men i måttliga mängder. Dansar man är det helt ok att känna vilket rakvatten kavaljeren använder men i grönsakshyllan på Coop är det helt ok för mig om det luktar grönsaker och lite jord från potatisbingen. 

Kommentarer
Postat av: anne

CK Eternity och Dior´s Poisson har samma effekt på mig.



Tyvärr fanns inte så många smaker på Årechokladstrutarna, men det blev mörka chokladtryfflar. En annan favoritprodukt från Östersundstrakten är Självångens, Skärvångens (?) camembert, fantastisk!

2008-09-26 @ 13:30:52
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tanten

Skärvången heter den. Deras ostar är det lite tryck i. Årechokladen med getmese gillar jag men maken bara ryser.

2008-09-26 @ 13:32:47
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Annieverse

Jag vet inte om det är såhär för alla, men jag blir efter några dagar "immun" mot den parfym jag sprutar på mig. Första dagen känner jag den, efter tre dagar känner jag inget, och någon gång har det nog tyvärr hänt att jag sprutat på mig för mycket av det skälet...men nu har jag börjat tänka till.

2008-09-26 @ 17:55:11
URL: http://annieverse.wordpress.com
Postat av: Britt-Marie

Kan inte påstå att jag är någon kännare så jag kan identifiera märket på den ena eller andra doften...men för mycket är alltid för mycket.

2008-09-26 @ 20:49:19
URL: http://enannanmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0