Dagens fika

Idag avhandlades höstmodet. Dagens stora fundering var varför det känns ok att ha en ljusblå skidjacka men en ljusblå yllekappa skulle kännas för kall. Sen kom vi in på det här med bilar och andra tekniska manicklar. Jag har medvetet legat lite lågt med var jag jobbar men låt mig säga som så här att många av mina kollegor kan det mesta om det mesta. Trots det säger oss den samlade kvinnliga erfarenheten att vi påfallande ofta blir bemötta som mindre vetande och mindre seriösa konsumenter både på bilaffärer och hemelektronikditon. Jag drog mitt bilhandlargnäll när manlig kollega sagt att han för sin del ville ha tysk kvalitet i sina bilar. Mmm, sa jag men som kvinna blir det som inget av med det. Citroen eller Honda är det som gäller i Östersund om man ska köpa nybil. Begagnat blir det helt enkelt det Citroenhandlaren har inne. Min kollega såg lite häpen ut men trodde mig, för all del. Diskussionen och och skratten böljade lite fram och tillbaka medan kollega M var tyst. Sen sa hon, du min kompis, hon som är frånskild, hon kör en Citroen. Hepp!

Kollega H är fullständigt stissig. Första beskeden om denna månads adoptioner från Kina hade nåt Norge sa visst den internationella internetbaserade adoptionsdiskussionen. Nu kan hon bli mamma när som helst. Ska bli spännande och se om jag kommer att få förfina mina kunskaper i klänningssömnad.

Det är med andra ord precis som vanligt, stort och smått, högt och lågt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0