Småvrång arkivpersonal

I morse innan vi riktigt kommit oss ur sängen låg vi och dividerade jag och maken. Vi kom att prata om en läkare hemma i stan som vi båda mycket väl vet vem det är utan att vi varit där. Hur som helst kommer naturligtvis ingen av oss på vad han heter. Vi är så härligt medelålders. Det är då jag kommer på hur det fungerar. Det gäller att inte visa sig angelägen för arkivpersonalen. När jag säger att: jaja, vi vet ju vem vi menar. Då kommer det, för och efternamn tjong, på en gång. Det är som om hjärnans arkivpersonal då vill visa vad de kan. Om jag däremot försöker att komma på något då står det still. Det står still länge, länge. Då passar det minsann inte, då kan man bli sittande i akivet utan att få hjälp nästan hur länge som helst.

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Hos mig kom det varsel om strejk bland "arkivpersonalen" fem år sedan - och jag tycker ju att jag förbättrat arbetsvillkoren sen dess...men det verkar inte nått fram för strejken fortgår;)

2008-10-18 @ 16:33:27
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: Violas

Ja, det blir glesare mellan minnescellerna minsannn!

Men så länge de goda minnena prioriteras kan man bbara tacka och ta emot.

2008-10-18 @ 17:54:09
Postat av: anne

Kanske samarbetar de med verkmästare Andersson i magen?

2008-10-18 @ 20:33:49
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: carina

Jag tycker att mina arkivjobbare konstant är på kafferast.............

2008-10-18 @ 20:51:40
URL: http://sinneskatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0