Horn

Minnesgoda läsare kommer ihåg att jag har ett horn på väg upp från pannan. Jag lovade högtidligt maken att åtgärda det. Det vill säga få tag på en doktor och en tid då denne doktor tittar på det hela. Den här veckan är han tillbaka från semester min doktor. Det är alltså inte jag som tycker att jag promt måste gå till just den här doktorn. Jag skulle vara nöjd med vilken doktor som helst. Gärna en med en skalpell, nål och tråd som kunde fixa det hela lite fort. Inte akut fort det är inte så jag menar men ganska snart ändå.

I går började jag ringa. På min hälsocentral är det så vist anordnat att man inte får boka tid via sköterska eller sekreterare utan man måste prata med sin doktor på den telefontid som är. 08.10-9.00 är det. I dag var det en automatisk telefonsvarare som berättade att telefonkön var full 08.12. Lite hopplöst känns det. Per mail kan man avboka tider men inte beställa...

Jag tror att jag skulle kunna jobba som smidifieringskonsult för detta är inte smidigt på en fläck. Varför ska han som har mest betalt och längst utbildning sitta i telefon med trams när det skulle gå så mycket fortare om någon annan sorterade i angelägenhetsgrad och själva doktorn tog emot patienter under tiden. För allt i världen kan väl folk som vill och behöver få prata i telefon med honom också men varför jag som bara behöver en tid ska göra det, det förstår jag inte. 

På´t igen i morgon. Men misslyckas jag då med kommer jag nog att få ett smärre utbrott. Jag menar om man nu håller på att utveckla horn tror väl ingen att det går över om man ska vara ilsken varje morgon mellan 08.10 och 09.00. 

Jag ska ringa en tvättmaskinsreparatör också i morgon. Jag ska bara komma ihåg att ta med en lapp som berättar vad det är för sorts maskin jag har. Jag antar att det inte hjälper att jag på rak arm vet att den är vit.

Pappaknappen har förresten blivit svensk mästare i värdelöst vetande i går. Han har lite koll pappsen! 

Kommentarer
Postat av: Anki N

Telefonköer, knappa hit o knappa dit, röster som säger massa konstiga saker att man inte får plats i kön osv. Ja utvecklingen inom telefonin är häpnandsväckande o smått irriterande. Läkar tid i telefon?? Ingår Ert landsting i någon försökthistoria kanske? Här finns inget sådan. Man snackar med läkaren sekreterare som förvisso har telefontid men hon fixar sedan en tid hos läkaren. De går lite snabbare än att snacka med läkaren, kan tänka mig hur många som vill ha den där timmen med honom. Hoppas Du finner bot o läkartid innan....



Trevlig tisdagsafton.



Anki



2008-10-21 @ 20:50:41
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: anne

Men du...Jag fick i min hand för något år sedan artiklar om Jämtlands landsting och hur man arbetade med förbättringar. Några läkare som utrotade sjukvårdsköerna genom att själva finnas till hands och genast fick tusentals patienter till. En annan person, landstingpolitiker kanske, som åkte på kongress i Indien för att bevaka Jämtlands läns LT vårdcentralers intressen. Någon riksdagpolitiker som ville återvända hem till Jämtland fick en utomordetlig tjänst trots sämre meriter än andra sökanden.Det var en hel serie om dessa "förbättringar", är de bakanta kanske?

2008-10-21 @ 22:22:25
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Ja, tyvärr tror jag att osmidigheten är en farsot som härjar fritt i de flesta landsting/regioner..;)

Förmodligen är det mycket lättare att få tag på rätt reparatör till en vit tvättmaskin än nå fram till rätt person inom sjukvården...

2008-10-22 @ 10:13:43
URL: http://alicebm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0