Snabbgnäll

Vad är det för högtid i går och idag som gör det nödvändigt att skjuta smällare här i bostadsområdet? Nu finns här visserligen ingen liten Bubbeskrutt men varje gång jag hör en smällare får jag samma lust att lyfta in den smällande i öronen för att titta på hunden under vardagsrumsbordet. Låta den smällande se hur han skakar och känna hur hjärtat bankar så det känns som om det är på väg ut ur kroppen. Lille kraken! Han var misstänksam i flera dygn efter att det smällts. Han kände krutrök på hur långt avstånd som helst och bara la sig ner på backen och skakade om vi var ute. En gång fick maken lov att bära hem honom. Vi pratar alltså om en golden retriver på 35 skakande motsträviga kilon. Jag hatar smällare och jag avskyr att det överhuvudtaget finns att köpa men alldeles särskilt vad är det för dag idag?!?

Nu ska jag plocka lite och fixa en västerbottenspaj tills herr och fru J kommer.

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag avskyd också smällare, farliga är dom och skrämmer livet ur väldigt många stackars hundar. Sen att föräldrar köper det till sina barn som smäller bort halva sina händer, det är inte heller någon hit tycker jag. Skönt iaf att Speedo är helt skottfast, snart kastrerad med så vi slipper att han blir helt kärlekskrank när damerna i kvarteret löper. Vi tar bilen upp nån dag efter julafton, hunden i fråga följer också med. :D

2008-11-15 @ 16:28:35
URL: http://fridolfo.blogg.se/
Postat av: anne

Hos oss köps inga smällare sgs aldrig. Det är hundar och händer och andra kroppsdelar som får mig att säga NEJ.

2008-11-15 @ 20:32:09
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Våran Frida var också livrädd för smällare (och skott)- det var fruktansvärt. Jag tycker det borde vara totalförbud mot smällare av många skäl.

Förvånansvärt att man skjuter smällare t o m i november.



2008-11-15 @ 21:59:53
URL: http://alicebm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0