Semesterdag

Jag börjar mer och mer tro att jag inte ska försöka mig på att ha semester. Inte ens i små endagsduttar. Jag skulle så stort ha en ledig dag i fredags. Mest för att jag är så trött och för att maken och jag ärvt biljetter till Hamburger Börs på fredagen. Tar man sin uppgift som romantikombud och ska vara tuttenuttiga åt herrskapet J, som hindrades av sjukdom, vill man inte slarva och komma för sent. Hel dagen satt jag i telefon. Det sista jobbärendet som togs på telefonen avhandlades utanför Uppsala.

REA var kul. Vi ärvde en hotellbokning också men fru J har nog fått sin mysuppfattning mest på vardagar när hon bott där. Så här en fredagkväll var det tunggung från showen på våningen under. Dessutom var sängarna olika höga och stod i var sitt hörn av rummet. Vi har ju inte riktigt bott i hop tillräckligt mycket för att tycka att det är en fördel när vi möblerat om. Speciellt inte när man fryser om fötterna efter att haft dem ute i snöslask. Då är det gött att lägga dem kärvänligt mot makens ben...

Märkligt nog ser jag fram emot att få gå till jobbet på måndag. Knepigt det där vad en rättfärdig och under tid påbyggd ilska kan göra en energisk. Får jag dessutom tag på tvättmaskinsfolket ska det visst finnas en rem till min maskin så jag ska kunna börja tvätta min smutsiga byk hemma hos mig. På tisdag kommer en mäklare och tittar på lägenheten. Det känns konstigt att tänka på att det kanske snart är färdigbott där och snart slut på det eviga tågkajkandet. 

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Kan det vara så att ni bodde i hotellet som ligger ovanpå några kända "salonger"? DÄR sover jag ibland i huvudstaden - men har lärt mig att boka rum "så högt upp i huset det går"...

Förstår att det känns konstigt med förändringar, även om det kommer att ha sina fördelar på sista änden.

2008-11-02 @ 11:41:03
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: carina

Det kostar på att vara romantiska, sen är det väl så att egna sängen är alltid bäst.

Lycka till med lägenhetsförsäljningen

2008-11-02 @ 15:00:05
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: Tanten

Britt-Marie: Jo, visst gissar du rätt. Kan det vara så att du skulle ha en framtid som detektiv?

carina: Visst är egna sängen bäst men hotell ska väl vara romantiskt är det inte så?

2008-11-02 @ 16:20:20
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0