I morgon är det fredag igen

Även denna vecka har jag varit rent dubbladuktig om jag får säga det själv. Vi jobbar på med förhandlingsförberedelser och har dragit igång en grupp som ska titta på om det finns något lönsamt sätt att ta till vara vår kompetens om/när vi blir uppsagda. Så många timmar som jag dessa veckor varit på jobbet var det länge sen jag var på jobbet. Jag hoppas verkligen att mitt julledighetsönskemål går igenom. Jag tror jag ska tjata lite på chefen som verkar ha fått lite beslutsångest. Själv kan jag tycka att om det jag gör ändå inte ska göras på vårkanten kan det vara ogjort i mellandagarna också men det är ju jag det.

Administrationen av min egen kommande arbetslöshet går det sämre med. Inte lyckas jag anmäla mig på arbetsförmedlingen och inte lyckas jag anmäla mig så jag får en kontaktperson på Trygghetsrådet. Jag skickar en och annan ansökan och skickar mitt CV till kontakter och tänker att jag har ju trots allt ett halvårs uppsägningstid så det ska jag väl hinna med när det fackliga lugnat ner sig. Jag törs liksom inte splittra upp mig på alltför mycket just nu utan tar en arbetsuppgift i taget. Förmodligen är det en klok taktik även för att hålla stressen stången. En sak i taget och en dag i sänder.

I går var vi hos en kollega och fikade på kvällen ett gäng från jobbet. Jobbarkompis M berättade att han ska gifta sig strax efter jul. Inte vet jag, men jag blir alldeles varm av att se män se så där pirrigt kära ut som han gjorde. Vi fick alla ett intryck av att han hållit tyst i eviga tider men att det nu inte gick längre. Det bubblade liksom över. Jag blir lite jollig av romantik inte bara egen, så är det. 

Kommentarer
Postat av: anne

Blir ni bjudna på bröllopet tro? Om det blir kyrkbröllop så kan ni ju alltid gå dit och titta!



Jag prenumerar på jobbannonser från Arbetsförmedlingen. Jag har klickat in vad jag är intresserad av, och då trillar alla nya annonser in, ibland flera gånger om dag. Ett enkelt sätt att ha koll.



Men, stressa inte du, kör den taktik du mår bäst av.

2008-11-20 @ 19:39:39
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tanten

Nej, tyvärr blir det varken kyrkligt eller ens i Sverige så det blir nog ingen tant i församlngen...

2008-11-20 @ 20:19:56
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: carina

Går veckorna lika fort lite högre upp i landet som här i västergötland?

2008-11-20 @ 20:38:01
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Verkar klokt och förnuftigt att inte splittra sig mer än nödvändigt. Håller tummarna för julledigheten!

2008-11-20 @ 21:04:19
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: jayne

MMMM kärlek ÄR härligt.... underbart!!!!



Ja du... jag undrar också över att jag kan handla så mkt annat... plock. Min familj skrattar alltid åt mig.. skulle du inte BARA handla det... hmmm.. men sån är jag.. "Bra att ha".. oj..vilket bra pris.. osv...

Ha en super bra fredag

2008-11-20 @ 21:42:36
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0