05.41

I dag drar den första omgången förhandlingar igång. Om någon frågar mig känns det som om jag snarare skulle haft nytta av en god natts sömn en att snurra i sängen obehagligt klarvaken. Det vore inget särskilt fel med att vara klarvaken om jag bara inte var så gräsligt trött samtidigt.

På eftermiddagen kommer en mäklare hit och kollar på lägenheten. Jag tror vi kan utgå ifrån att det inte blir fråga om någon fotografering idag om mäklaren ska kunna känna att där ska bli någon provision. Till helgen ska jag försöka intressera maken för projekt  städa, feja grejja. Risken finns väl att det kan bli så fint här att jag inte vill skiljas från det. Mycket saker är det som ska göras av med. Ungarna har som ungar brukar göra lämnat en del efter sig och modern är sentimental. Här finns också saker efter mormor som jag inte använder och egentligen inte behöver men som jag har svårt att skiljas ifrån, en vävstol finns i källaren som inte tar bara lite plats. För att inte tala om kökssoffor. Mina två kommer från pappas föräldrahem. Jag tror inte att man med bästa vilja i världen kan behöva tre stycken. Det har maken och jag tillsammans.

Sen är det alla böcker, brödrostar, bunkar, skivor, skrivbord och sängar. Vi kommer att kunna öppna pensionat maken och jag om man bara ser till hur många sängar vi har. Till dess hans dotter eventuellt flyttar hem och tar tillbaka sin finns det i våra boenden tre dubbelsängar, tre en och tjugos och jag vet inte hur många enkelsängar. Jag kan gissa att vi kommer att vara populära å alla ställen som tar omhand gammalt jox.

Hujja man borde flytta mycket oftare.

Kommentarer
Postat av: Annieverse

Ja, det där är fördelen med att flytta, om man skärper till sig försvinner mycket skräp. Lustigt nog rensar jag ur mer när jag kommit till det nya stället och packar upp än när jag fortfarande är på gamla stället och packar ner.

2008-11-04 @ 11:47:11
URL: http://annieverse.wordpress.com
Postat av: jayne

Oj.... ja du.. att flytta innebär ju oftast rensning.

Vi bodde innan i en trea och flyttade till huset år 2005... nu har vi fått en massa grejer av andra.. "bra att ha grejer"... från att ha haft två sovrum, ett v rum och kök... har vi nu tre plan att fylla... och ja det har fyllts.. så jag förstår dej...

Hoppas du kan reda ut vad ni ska behålla och inte. Kökssoffa är fint...saknar den vi hade en gång.

Visst är det konstigt vad skolan sätter för spår i oss....

2008-11-04 @ 13:49:36
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: carina

Det skojiga när man rensar är att man upptäcker saker man inte visste om att det fanns i ens ägo.

Sen det där med barnas saker, hujeda mig vad mycket konstigt man sparat efter dem som de absolt inte vill ha som vuxna.

2008-11-04 @ 19:00:01
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Uj, inte lätta grejer det där att prioritera vad man skall ha kvar... Det är inte lätt att skiljas från saker och så är det ju det där "tänk om ungarna någon gång skulle behöva..eller fråga efter"

Vilket dom förmodligen inte gör ... men tänk OM ändå..;)

2008-11-05 @ 11:16:25
URL: http://alicebm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0