Rätt låt vann

I alla fall under rådande omständigheter. När det gäller internationell ishockey har jag några enkla men bra principer. USA ska ha stryk! Kanada ska ha stryk! Tjecker och finnar får gärna vinna men helst inte över Sverige. Har Sverige eller Tjeckien försvunnit ur striden är det bäst om ryssarna vinner. Jag menar då för man ju höra den traditionella hockeylåten. Den är mäktig deras nationalsång! En del engagerade herrar har under åren blängt på mig som om man skulle behöva ha ett intresse av saken utöver det här. Eller möjligen grunda sina principer på något annat eller ha någon typ av argument i frågan men jag tycker det räcker så här. 

Engagemanget från min sida har varit rätt måttligt. Han är snäll min man. Han har bara muttrat lite när jag ringt mitt i någon match för att säga godnatt. Det ska tusan hålla rätt på en äkta mans obskyra intressen.

Om det inte på sistone gått inflation i Youtube-klipp på den här bloggen hade jag lagt in hockeylåten men nu får ni leta själva. Det ger er ju också chansen att välja själva vilket lag och vilken låt som vann. Jo, jag vet jag är ganska generös...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0