Hört på radio

I dag när jag tjänstelyssnade på P4 Väst, en kanal som jag har svårt för minst sagt, redogjorde man där för undersökning om prostitution som genomförts. Tydligen var det enligt studien vanligare att män hade tagit betalt för sexuella tjänster än att kvinnor hade gjort det. Det var lite överraskande till och med för mig. Oftast var det män som var kunder, det var inte precis någon kioskvältare. Det som trots allt fick mig att hajja till var när programledaren sa: "köpte och bytte sexuella tjänster". Det gav en svindlande dimension åt de flesta förhållanden. 

Jag menar att om även byte av sexuella tjänster ska klassas som prostitution ligger väl de flesta lite illa till. "Om du pillar lite här kan jag pilla lite där" borde ju även inom äktenskapet vara tvivelaktigt i så fall. I princip blir det bara gör-det-självaren som klarar sig. 

PS. Det kan förresten ha varit på P4 Gbg också jag hörde det, om nu sanningen ska fram.

Kommentarer
Postat av: Rätt ska vara rätt

Gör-det-själv, är inte det lite svartjobb, typ? Så resonerar man i de flesta andra sammanhang. Särskilt vad gäller att byta tjänster. Typiskt sett halvlegalt skattefusk. Frågan är hur man kan omvandla detta till aktiviteter i den vita sektorn. Gärna som går att beskatta. Förslag? Systemet med hushållsnära tjänster hade som målsättning att öppna marknaden och göra det svarta till vitt. Kanske det bara är en fråga om vad som ingår i begreppet "hushållsnära tjänster"?

2008-05-26 @ 17:06:56
Postat av: Maken

Om du inte anmäler mig, så anmäler inte jag dig. Överens?

2008-05-26 @ 17:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0