Hemma

Det gick faktiskt riktigt bra att surfa på tåget en lång bit. Fort gick det ju inte men så pass att man kunde läsa lite tidningar och så. Det räcker för att mota den värsta tristessen. Som vanligt fanns där i vagnen en hord ungar med okontrollerat spring i benen och med trötta mammor som inte gjorde någon som helst ansats till att hejda horden. Där fanns också en kvinna som satt och läste "Brunstkalendern" samtidigt som hon lyssnade på Per Gessle i sin medhavda musikmobil med ljudet på också på telefonen. Håjaja! Det är nåt visst med tåget!

På stationen väntade M&G  som varit på Ikea. Deras bil startade inte i morse när de skulle i väg så de fick ta min alldeles lämpligt kom de hem i tid för att plocka upp mig. Innan jag stolpade ihop med dem såg jag både en nästan känd politiker som med stigande ålder och rondör mer och mer påminner Juha. Så kan det gå. På centralen fanns också en arbetskamrat och en kompis till Humlan. Tanten kände sig ganska dum när en 20-års yngling (med skägg!) och i övrigt fördelaktigt och biffigt yttre iklätt svart mc-ställ tittar på henne och ler, tittar och ler ännu mer. Det är det jag säger ungar ska inte ha skägg! Jag tillhör den sorten som tycker att det kan vara helt ok på vuxna karlar men mina barns jämnåriga kompisar - nån måtta får det väl vara. 

Kommentarer
Postat av: Tidsfördriv

Bloggspaning:

http://needy-girl.blogspot.com/

2008-05-11 @ 23:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0