Det måste finnas en naturlig förklaring

Om vi utgår ifrån att det för det mesta finns eller i alla fall har funnits en anledning och funktion kopplad till kroppen. Jag menar kvinnor ska lagra fett på höfterna för att klara överlevnaden för sig och ungar i tider av dålig tillgång på mat och så vidare. Det dock några saker jag inte blir klok på. Blir vi mer och mer känsliga för damm och skräp ju äldre vi blir? Varför skulle det annars vara en ständig tillväxt på mer och mer näshår? Blir männens öron känsligare och känsligare med stigande ålder och tilltagande hörselnedsättningar eftersom det börjar växa en massa hår där?

Sen har vi det här med pigment. Varför blir jag gråhårig på huvudet men inte på benen? Spelar liksom ingen roll vad som händer för övrigt men den generande hårväxten på benen behåller sin gladsvarta färg som står sig så fint mot de blåvita benen där skinnet är helt utan sagda pigment. Jag menar vilken funktion håret på benen nu var tänkt att ha men för min del hade det gått lika bra med ljusa strån, jag tror det skulle värma och skydda lika bra. Jag menar det verkar ju numera vara helt ok för naturen att skydda min skalle med gråa hår varför inte benen. Trots allt skulle jag säga att huvudet verkar mer skyddsvärt.

Nåja kosmetikaindustrin ska ju leva den med och förresten är det snö i luften idag med så det blir ändå inga bara ben så det så!

Kommentarer
Postat av: Rolf

Ja,ja, i nästa inlägg kommer det säkert att vara mitt fel. Förresten snöar det här också. Ullkofta & fårskinnstofflor är bra-ha-saker. Undrar om det snöar bara för att jag tvättade upp vinterkläder igår?

2008-05-17 @ 12:53:56
Postat av: Tanten

Vems fel skulle det annars va´?

2008-05-17 @ 12:55:33
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0