Alternativa sysselsättningar

Jag har hittat en alternativ sysselsättning. Fast den bär sig väldigt dåligt och hotellstäderskan verkar ha gått i strejk. Jag får själv traska runt och bädda i och ur sängar så ska det väl inte vara? Dessutom är det dammigt på rummen. Plastsönerna turas om att bo i kammarn under helgen. Framåt kvällningen kommer maken och han brukar också uppskatta en renbädad säng och en ordentlig frukost. Mat- och vinleverantören verkar också ha vissa problem med leveranserna så det kan nog bli jag som för göra även detta.

I eftermiddag kan det hända att jag får kombinera lite konsultativt arbete i svenska c, på gymnasiet med att bjuda på mat. Det är tur att man är mångsidig ska jag säga. Skolkonsult låter inte så illa.

Lönen bränner färsk i plånboken och det snöar inte så nu ska jag rymma från damm och lakan och ta en promenad ner och göra en kulturgärning på Skivhörnan. Jag vill verkligen inte att man bara ska kunna handla skivor på postorder eller Åhlens. Jag vill kunna få tips och människor som gillar musik att prata med när jag handlar skivor. I alla fall ibland när jag känner att jag har råd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0