Söndagmorgon

En grå dag redan från start. Känslan direkt från morgonen är grååå. Jag vill egentligen inte åka hem och jobba. Konstigt att man kan ägna så mycket tid åt att gruva sig. I min ålder borde man ha lärt sig att ta tillvara stunderna och inte låta tiden rinna i från sig i ett ända å fy i morgon är det måndag. 

I dag ska jag fösa ihop mina ägodelar här i tre högar. En hög att släpa hem på tåget, en hög att lämna (tänkte låtsas att jag är gift), en hög som R får ta med sig i bilen på torsdag. Lite skönt att det i alla fall är kortvecka och en lång helg. 

Under arbetsveckan ska jag ha praktikant. Vad gör inte en snäll tant för ungdomen och kärleken. Jag har alltså lovat en yngling att ta hand om hans flickvän som bor på annan ort så att hon skulle kunna få bo en extra vecka i hans lilla friggebod. Som sagt vad gör man inte för ungdom och romantik. Jag är en hel del fundersam eftersom jag inte riktigt vet hur i all världen ska kunna visa mitt jobb på ett vettigt vis för en gymnasieelev. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0