Som sagt var

Lite tråkigt kan det vara med äkta män när de gör sig till och verkligen agerar äkta män. Måste en normal hockeymatch vara så lång? Två gånger har faktiskt tanten varit på live hockey. En gång i Ö-vik när Modo spelade mot Timrå. Det var inte frivilligt och hade jag inte fått pilsner i pauserna och haft en skum människa framför mig i publiken som allt vad hon orkade försökte att lägga an på en i sällskapet hade jag nog somnat. Första gången var jag med maken och plastisen D på Brynäs mot nåt Dalalag. Det var inte heller frivilligt. Det var dessutom värre. Ingen pilsner och ståplats med Brynäsklacken. Herre du min skapare så vedervidrigt. Stående ovanför mig hade jag en halvskallig yngling, påtagligt beskänkt, som fyllt ut den glesa frisyren med plastdreads i Brynäs färger. Under hela den för hans del vingliga matchen snusade han. Vi pratar ingen liten portionsprilla nu utan en halv dosa snus under överläppen. Jag önskar att jag haft en kamera så hade ni fått se. Det var en syn! Gissa om det var en skräcktillställning. Så fort det blev spännande (för honom alltså själv var jag definitivt inte engagerad) löpte jag extremt stor risk att sagda prilla hel eller i delar skulle hamna i min frisyr under hans brööööl. Isch! Hockeymatcher är på det hela taget på tok för långa. Är det dessutom elitserien får man ju inte höra "hockeylåten"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0