Shopping gör en flicka glad

Jag har ett för modernt operativsystem sägs det. En übergullig kille på den lilla stadens datoraffär behöll min lilla mac i flera timmar för att försöka få igen det mobila bredbandet från Telia utan att det lyckades. Surt, surt. Less som jag varit på att inte kunna surfa fick de i alla fall sälja en router till mig som D nu fixat till familjens dator. Så nu är jag på banan igen! Visst är det kul att vara i teknikens framkant e det får ju finnas gränser även för det...

Det var en del av dagens fina shopping. Samma D har också shoppat jeans. Lite malligt kan jag konstatera att jag utsetts till favvo shopper av ynglingen tack vare min lite lata inställning till ynglingars jeansköp. Jag orkar inte bråka helt enkelt. Jag känner inte om byxorna känns bra eller inte på kroppen det får vackert den som ska ha byxorna känna efter själv. Jag vet inte vad det är som gäller i jeansmodet i alla olika tonårsgrupperingar heller. Jag utgår ifrån att säger D att det ser ok ut då gör det nog det. Jag menar själv har jag ju hur ohippa jeans som helst med streeeeetch. Ibland har man en viss glädje av sin lättja. Det kan ge de mest oväntade pluspoäng.

Som sagt D kommer att kunna gå till skolan utan att ha rumpan bar och jag kan surfa. På det hela taget en relativt ok dags dagsverke. Den blå pottan är dock lika okastad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0