Mannen i bastun

Dagen i dag ägnades åt en annan pappa. Nämligen svärfadern. En sväng dit med bilen för kaffe, lunch och lite takskottning. På svärfars garagetak ligger det massor med snö. Det gör det varje år. Lite förundrad blir man hur det kom sig att man byggde ens förråd med platta tak på orter där varje vinter innebär mycket snö. Snö har en tendens att bli tung om den packas nämligen. När den sen smälter blir den vatten. Om denna snö och detta vatten inte kan lämna taket blir det inte bra. Nu har i alla fall den tappre mannen jag är gift med gjort en insats för att inte taket ska braka in eller att det ska börja läcka in.

Väl hemma och efter att vi fått i oss lite mat igen drog han i väg till en bastu i närheten med en kasse öl och en handduk. Han och gode vännen sitter förmodligen och pratar strunt allt vad de orkar för tillfället. Själv har jag legat i ett hett bad en stund frusen efter utevistelse och det faktum att svärfar har det varmt inne - mycket varmt. Tillbaka i normal rumstemperatur blev jag jättefrusen. Sitter och funderar på om jag ska ringa och höra med den andra bastuhustrun vad hon gör men jag är ganska trött och seg... 

Kommentarer
Postat av: Andre mannen i bastun

Nu är din man ordentligt tvagad. God värme, god musik och goda vänner. Tack för lånet!

2008-03-23 @ 22:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0