Det är något mystiskt som händer med mig

När jag är här hos maken blir jag besinningslös sugen på Ikea. Hela mitt jag skriker efter förvaringslösningar och snygga krukor. Ingen annanstans känner jag det så tydligt som just här. Plastbarnen tror att jag är helt såld på det stora varuhuset i största allmänhet. Det har inte fattat att jag tillhör den kategori människor som gärna undviker just det varuhuset om jag kan. Jag känner aldrig efter ett sammanträde i Sundsvall att det vore livat att svänga in till Birsta och kolla om det kommit något nytt. Jag har imponerat på månget sällskap dessutom när det gäller hur snabbt jag kan löpa igenom det stora varuhuset om jag trots allt behöver något där. 

Just nu dock och just här har jag smugit upp och satt på kaffe för att kolla om man inte kan få mig sig mannen på en tur till Valbo för lite korgar och en kruka eller två. Tänk om man skulle få gå loss på en ordentlig byrå/garderob till "lille D". "Lille D" kanske inte skulle behöva använda den soffa som för länge, länge sen kanske var en ok soffa som förvaringsmöbel. Tänk att få rensa lite bland blommorna och sätta om dem så att de syntes och inte bara var en ogenomtränglig grön massa i plastkrukor med gamla kaffefat under. Det vore åt.

Hemstylisten i mig väcks - nu ska jag väcka hennes man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0