Dagens små funderingar

Handlade mest om hur det kommer sig att en del gubbar som är vana att få bestämma blir så gravt otrevliga och dryga om de känner att någon kommit för nära deras ömma tår. På jobbet har jag tagit del av en mailväxling som varit en veritabel uppvisning i härskarteknik. Mycket irriterande på det hela taget. Lättare hade det varit om det inte varit så att jag inte gärna kunde slänga mig in i en diskussion eftersom det inte var min diskussion och hon som kunde/skulle ta den gjorde det så mycket bättre själv. 

Nästa lilla tanke som far förbi är inte lika djup alls utan mer fysikalisk. Vart tar hudlotionen som man smörjer på benen vägen. Bevisligen kan man smörja in mina ben hur mycket som helst utan att benen är påverkade mer än några minuter.

Stort och smått blandas och jag upprörs över Uppsala kommuns hantering av hur man behandlat handikappade i boenden. Jag borde inte titta på Uppdrag Granskning. Antingen blir jag upprörd för det det är meningen att jag sa uppröras över eller också och det är vanligare blir jag förbannad över hur enkelt man kan göra det för sig som journalist. Jag menar med en eländeshistoria där man har en motpart bunden av sekretess kan man vinkla hur som helst. Ena veckan omhändertas det för många ungar på lösa boliner och nästa vecka är det precis tvärtom. 

 Sen kom där en lite småfånig tanke - sladdar. Vad och var gör man av dem och förökar de sig i mörkret i byrålådan?

Efter det har jag nog mest tänkt på Folke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0