Värmen kommer

till hela landet. Det säger de på Aftonbladet så det måste vara sant. Det finns annat som tyder på det också. Det faktum att jag börjar jobba igen på måndag till exempel. Först ska vi i alla fall på middag till herr och fru J. Det ska bli riktigt trevligt även om jag är lite trött efter en stugnatt i hård säng. Lite nytta förenades med stugnatten, av typen matlagning och dammtorkning av det rum som är ett för mycket för hemtjänsten. Maken var dubbladuktig och oljade in liten stuga och tillsammans hann vi med en frysrensning med vidhängande avfrostning. Rykten om snö i förmiddags i norra Jämtland är bara nästan sanna - det var maken som slängde ut is ur en frysbox på den av honom nyklippta gräsmattan. 

I morgon ska vi smyga iväg och hälsa på hos lille Folke. Lillaste Humlan är i stan och ska följa med. Trots att hon varit hemma ett par dagar nu har vi inte hunnit träffas något men å andra sidan var det ju inte för min skull hon kom upp den här gången utan för att försöka stötta sin gamla bästa vän. De har känt varandra sen tidernas begynnelse och nu har S:s pappa dött bara 46 år gammal. Sånt borde inte få hända och ändå händer det. Vidrigt är vad det är.

Kommentarer
Postat av: Annieverse

Ja, ibland förstår man sig inte på livet. Visst är det sorgligt när gamla människor man älskar dör, men personer som är mitt i livet...



Attans dålig tajmning med jobbandet om nu värmen kommer. Själv hoppas jag det blir mer badväder i sommar än i fjol. Då hann jag med ett dopp, i mulet väder.

2008-06-28 @ 19:03:43
URL: http://annieverse.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0