Om

maken kunde få tummen ur och kliva ur morgonrocken (gärna ta på sig något annat) kunde vi gå på stan som vi planerat innan de stänger butikerna i den lilla staden vid fjället fot. Inte för att jag riktigt vet vad vi ska göra där men shopping gör en flicka glad har jag hört.

Idag kom det mail från Addis Abeba också. G&M var överväldigade av den annorlunda staden och fattigdomen. De ska få träffa sonen först på måndag. Det är en himla tur att jag ska vara borta deras första veckor hemma igen. För anknytningens skull ska man visst lämna den lilla familjen i fred så mycket som möjligt. Fatta hur svårt det skulle vara att ha dem kanske bara på en si så där 3 000 stegs avstånd...

Stegmätartävlingen hade sin sista dag i går. Jag vann inte någon gren men jag uppfyllde min egen målsättning om att snitta på 10 000 steg om dagen. Det är vackert så. Det bästa är nog att jag inte haft så lätt att lura mig själv att ta bilen när jag ska någonstans. Det känns bra både för miljösamvetet och plånboken men nu tror jag att jag ska slita lite mer på cykeln framöver. Det går fortare - det vet jag.

Kommentarer
Postat av: Maken

En gift kvinnas plats är - var? Många skulle säga vidd spisen. Andra i sängkammaren. Sanningen är dock att hon fastnar på muggen! Inget är som väntans tider.....

2008-06-07 @ 11:43:43
Postat av: Tanten själv

Jag har väl aldrig hört på maken - det tycker jag är ett exempel för fler att följa!

2008-06-07 @ 15:04:19
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Annieverse

En make bör i möjligaste mån lämnas hemma vid shoppingexpeditioner. Annars riskerar det så ystra shoppingäventyret att tungas ner av sura miner, allmänt zombie-aktigt beteende och ett evigt tjat om fikapauser.



Vad spännande med ny familjemedlem! Ja, det är nog bäst att du är bortrest till en början ;-)

Själv hade jag nog smygit omkring i trädgården med kikare eller gjort något annat idiotiskt...

2008-06-07 @ 16:24:21
URL: http://annieverse.wordpress.com
Postat av: Maken (jag är inte sur. Säger bara som det är.)

Nää. Det har jag nog f-n märkt. Men om du skulle börja - det är inte så svårt - och lyssna på maken så skulle du både vara ett exempel och lära dig ett och annat. Typisk vinna-vinna situation.

2008-06-09 @ 17:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0