Söndag vid fjällets fot

Herr J hade hittat sig åtskilligt med gammal progg. Efter en god middag och en smula frikostigt vindrinkande kördes det igång. Det är apselutt mysigt med de gamla vännerna. De som man känt nästan hela livet och som funnits med genom glädje och sorger. De där som man kan vara hur allvarlig med som helst men som också kan flamsa så att vilken högstadieklass som helst skulle se sig omsprugen in flams och trams. Det kändes som om vi fick tanka vänskap med vin igår. Jag tror det var vinet som gjorde huvudet lite tungt idag.

Dagen idag har tillbringats i en trädgård lekandes med ett rött presentsnöre. Maken hade köpt en mjukishund till min lille brorson men eftersom han aldrig träffat på mjukisdjur på barnhemmet var han lite skeptisk. Mjukisdjur är tydligen räknat som smitthärdar och förekommer inte. Däremot var presensnöret en hit. Ett blankt, rött, lockigt snöre var hur kul som helst. Idag var det visst första gången han tordes sitta på gräset. Gräs hade han inte träffat förut heller och han har tydligen varit mycket avvaktande mot naturen och att överhuvudtaget släppa taget om sina nya föräldrar. Är man uppväxt på ett barnhem har man nog åtskilligt med kroppskontakt som ska tas igen antar jag. Det roligaste är nog att se lillebror med fru så stolta och glada. Lite tramsiga var även de till exempel höll lillebror på och bekymrade sig över sonens klena grepp med fingrarna när han nöjt leende tog upp den "tappade" skeden för femtielfte gången.

Sen for maken hem till sig och jag fick äta pizza med en Humla jag känner. Nu är räkningarna betalade för den här månaden och bara städning, tvätt och allmän söndagsångest återstår av den här semestern.

Kommentarer
Postat av: anne

Just precis, vi funderar på om vi hinner med räkningarna före fotbollen..Söndagsångest hålls jag inte med!

2008-06-29 @ 20:14:27
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0