Tanter

Läste på en av mina stammisbloggar om en yngling som blev så häpen över att en "tant" (inte jag) läst hans blogg. Jag vet inte om hennes kommentar var ett allvarligt fryn på nosen över epitetet tant eller om hon mest tyckte att det var kul. Svårt det här med det skrivna ordet och nyanserna i det. Det är inte alltid helt lätt att avgöra vad som är på riktigt och vad som är på låtsas. Hur som helst fick det mig att fundera på det här med att vara kvinna i sina bästa år. Ännu mer funderade jag när jag skulle berätta att jag ska söla i mig vin i kväll. Det ska jag nämligen göra i sällskap med - ja vad ska man säga? Tjejer nja det låter så tillkämpat ungdomligt att man inte riktigt vill räknas sig dit än. Väninnor - ptjaaa, kanske är jag skadad men visst låter det som några som hör hemma i Svensk Damtidning. Kvinnor - det är väl vad vi är men inte i kväll hoppas jag. Kvinnor är mer seriösa och diskuterar allvarliga saker. År det månne några av favvotanterna jag ska träffa? Är det dags att ta över tantbegreppet. Lite så där som bögarna gjorde med det gamla skällsordet bög.

Ja, inte vet jag men kul ska det bli. Så kul att en make jag känner muttrar om att tillställningen borde buggas.

Kommentarer
Postat av: anne

När blir man tant då? Är man tant i vissa sammanhang, men inte i andra? Jag är ingen tant i snörskor och hatt och handväska (även om jag har inlägg i gympaskorna och en välfylld väska...), men misstänker att jag klassas som det tack vare mina årsringar i cyberspace. Bestämmer andra om jag är tant eller vem gör det?



Du har rätt. Kanske ska vi ta över epitetet!? Göra något starkt, handlingskraftigt och vackert av det!

2008-07-10 @ 17:30:39
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tanten

Det finns alldeles för få tanter numera i snörskor och hatt. På min mataffär är det ibland en, i kappa och hatt med en rejäl handväska i rullatorkorgen. Henne vill man nästan k-märka.

2008-07-10 @ 17:42:37
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0