Ny aktör i det fula spelet mellan mitt bättre och sämre jag

I dag pratade jag med en Humla. En Humla som jag känner kan konsten att hjälpa sin mamma att falla för frestelser. Hon erbjöd sig att ta hand om min gamla symaskin om jag bestämde mig för att köpa en ny. Sen säger hon: Jamen du måste unna sig lite vardagslyx ibland. Sen kom det: Du vill ju mamma, jag känner dig. Det gör hon alltför väl.

Nå, än så länge är det trots allt en jämn kamp mellan det bättre jaget som tycker att den gamla fast servad skulle duga utmärkt och det sämre jaget som tycker att alla tekniska manickar utom möjligen bilar och tv-apparater är kul. Det kommer att vara en kamp under helgen.

Kommentarer
Postat av: anne

Jag trodde du ville ha en iphone...?

2008-07-18 @ 09:36:38
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tanten

Ptjaaa, det är ju också en teknisk manick. Såna vill jag alltid ha! Behöver ha det är en annan femma.

2008-07-18 @ 10:42:47
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0